آخرین اخبار
کد مطلب: 80607
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در ديدار با کارگزاران حج:
مسلمانان با همدلي حربه اختلاف‌افکني را از دست دشمن بگيرند/شکست رژيم صهيونيستي، نمونه بارز دست برتر مسلمانان در مسئله فلسطين است
تاریخ انتشار : 1393/06/16 18:30:06
نمایش : 1563
رهبر انقلاب اسلامي در ديدار دست اندرکاران حج امسال تأکيد کردند: امروز يکي از مهمترين مسائل جهان اسلام، تلاش گسترده قدرت‌هاي بزرگ و عوامل آنها براي ايجاد اختلاف ميان امت اسلامي است که بايد با بهره گيري از فرصت کم نظير حج، در جهت ايجاد اتحاد و تفاهم و برطرف کردن عوامل اختلاف و سوءظن‌ها اقدام کرد.
به گزارش سلام لردگان، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر انقلاب اسلامي صبح امروز (يکشنبه) در ديدار دست اندرکاران حج امسال، حج را يک فرصت بزرگ براي بهره مند امت اسلامي از الطاف معنوي سرزمين وحي و استحکام ارتباط خود با خدا و همچنين بحث و تبادل نظر با يکديگر براي برطرف کردن مشکلات دنياي اسلام برشمردند و تأکيد کردند: امروز يکي از مهمترين مسائل جهان اسلام، تلاش گسترده قدرت‌هاي بزرگ و عوامل آنها براي ايجاد اختلاف ميان امت اسلامي است که بايد با بهره گيري از فرصت کم نظير حج، در جهت ايجاد اتحاد و تفاهم و برطرف کردن عوامل اختلاف و سوءظن‌ها اقدام کرد.

رهبر انقلاب اسلامي در اين ديدار با تبريک سالروز ميلاد ثامن الحجج، حضرت امام رضا(ع)، مضجع شريف آن حضرت در خراسان را مايه برکت و مرکز ذکر و توجه و توحيد خواندند و با اشاره به روش و برنامه مدبرانه آن حضرت براي مقابله با توطئه دستگاه سياسي قاهر و ظالم آن زمان، گفتند: حضرت امام رضا(ع) با توکل بر خدا و با تدبير الهي و نگاه نافذ ولايتي خود، توانستند نقشه خصمانه و زيرکانه‌اي را که براي ايشان کشيده شده بود، به ضد خود تبديل و يک حرکت عظيم در جهت گسترش معارف قرآني و منتسب به اهل بيت عليهم السلام در افکار دنياي اسلام ايجاد کنند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي سپس درخصوص موضوع حج، موسم حج را فرصتي بزرگ و مغتنم به منظور اصلاح امور ديني و معنوي و اصلاح مسائل مهم جهان اسلام دانستند و افزودند: مسلمانان بايد در ايام حج، از معنويات اين سفر الهي بهره کامل ببرند و رابطه خود را با خدا بگونه‌اي مستحکم کنند که بعد از سفر حج، تغيير حقيقي در حج گزار مشاهده شود.

ايشان درخصوص استفاده از فرصت حج براي بررسي مسائل مهم دنياي اسلام و تبادل نظر بمنظور برطرف کردن مشکلات، افزودند: امروز جهان اسلام در شرايط خطيري قرار دارد و يکي از مهمترين مسائل آن، تلاش و شگردهاي قدرت‌هاي سلطه گر براي ايجاد اختلاف و  سوءظن ميان مسلمانان است.

رهبر انقلاب اسلامي با تأکيد بر اينکه بايد در ايام حج، با تمام توان در جهت صاف کردن دل‌ها و کم کردن کينه ورزي‌هاي مصنوعي تلاش شود، گفتند: متأسفانه برخي از مسلمانان اعم از شيعه و سني، از روي غفلت، با تهمت زني‌ها و دروغ پردازي‌ها به دشمنان امت اسلام کمک مي‌کنند و در خدمت منافع امريکا و صهيونيسم قدم برمي‌دارند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي خاطرنشان کردند: مسلمانان بايد با هوشياري و همدلي، حربه دشمن را از دست او بگيرند.

ايشان، تکفير را در شرايط کنوني، يکي از حربه‌ها و عوامل دشمنان اسلام براي ايجاد اختلاف ميان مسلمانان و مشغول کردن آنها به يکديگر بمنظور غفلت از مسئله فلسطين و خدمت به منافع رژيم صهيونيستي، برشمردند و تأکيد کردند: مسئله فلسطين، مسئله اول دنياي اسلام است که بايد در حج مورد توجه قرار گيرد.

رهبر انقلاب اسلامي افزودند: خوشبختانه اکنون، مسلمانان در مسئله فلسطين دست برتر را دارند که قضاياي جنگ 50 روزه غزه و شکست رژيم صهيونيستي به عنوان نماد قدرت غرب در منطقه، در برابر مردم محدود و محصور غزه که داراي کمترين امکانات بودند، نمونه بارز آن  است.

حضرت آيت‌الله خامنه اي خاطرنشان کردند: پيروزي اخير در غزه نشان داد که مسلمانان قوي هستند و توانايي هاي زيادي دارند و مي توانند هرگونه دشمني را به چالش بکشند و از خود دفاع کنند.

ايشان گفتند: قدرت اسلام، قرآن، ايمان و امت اسلامي را دست کم نگيريم و بدانيم که مي‌توانيم با ظلم نظام‌هاي مستکبر مقابله کنيم.

رهبر انقلاب اسلامي در پايان با اشاره به ارتقاي خدمات رفاهي و معنوي به حجاج ايراني در سال‌هاي اخير خاطرنشان کردند: نبايد به اين حد راضي بود بلکه بايد با برطرف کردن خلاءهاي باقي مانده، شرايطي را بوجود آورد که بتوان از فرصت موسم حج، بيشترين استفاده را کرد.

پيش از سخنان رهبر معظم انقلاب، حجت‌الاسلام والمسلمين قاضي عسکر نماينده ولي فقيه و سرپرست زائران ايراني ضمن تبريک ولادت حضرت امام رضا (ع)، مديريت در حج را مديريتي جهادي، مشارکتي و بسيج‌گونه خواند و تاکيد کرد: با توجه به شرايط منطقه و جهان اسلام و به منظور بهره گيري از ظرفيت اين سفر نوراني، شعار حج امسال را «حج، معنويت، خودباوري و اتحاد اسلامي» انتخاب کرده ايم تا محور برنامه‌هاي حج در همه زمينه‌ها قرار گيرد.

حجت‌الاسلام و المسلمين قاضي عسکر ارائه خدمات مطلوب به حجاج و تبديل جمهوري اسلامي ايران به الگوي ساير کشورها در برگزاري حج، آشنايي حجاج ايراني با فلسفه حج، ارائه آموزش هاي لازم به کارگزاران حج و برگزاري نشست‌هاي تخصصي و همايش‌هاي آموزشي- توجيهي را از جمله فعاليت‌ها و برنامه‌هاي بعثه مقام معظم رهبري اعلام کرد.

همچنين آقاي اوحدي رئيس سازمان حج و زيارت  گزارشي از فعاليت هاي اين سازمان ارائه کرد.

وي تعديل 25 درصدي عوامل اجرايي حج، ارائه خدمات پزشکي بصورت شبانه روزي، کاهش قيمت تمام‌شده، رشد 150 درصدي ارسال کالاهاي مورد نياز حجاج به عربستان و ارائه خدمات به حجاج ايراني خاج کشور را از جمله اقدامات و برنامه‌هاي اين سازمان در سال جاري برشمرد و گفت: امسال  64 هزار نفر در قالب 450 کاروان از 19 ايستگاه پروازي، به حج اعزام خواهند شد.

پيش از اين ديدار، رهبر معظم انقلاب از نمايشگاه تصويري اماکن مقدسه در مدينه منوره و مکه معظمه و همچنين توليدات فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري بازديد کردند.

انتهاي پيام/
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس